01 december 2008

Opdatering

Her er så min tunika, som jeg endelig har fået syet knapper i.
Den er strikket på p. nr 3 i Isager bomulin, lidt af et arbejde men jeg er selv tilfreds med den.

Der er også en hue som er blevet færdig og vasket. Jeg kunne ikke helt stå for den som Gitte lavede. Håber at min nevø bliver glad for den.

Den er strikke på p. nr. 3 i Mini vital fra Hjertegarn, det var rigtig dejligt at strikke af, men det er også ren uld.

Denne her frisbi, er hæklet og derefter valket i maskinen på 50 grader. Jeg ville prøve om man kunne lave en bordskåner, jeg tror at det lykkedes. Jeg har bare lige barberet den efter vask, så man ikke har alle de uldhård ud på bordet.

Bordskåneren er hæklet den i Tove garn med hæklenål nr. 9. Garnet er på tilbud hos Manja i Horsens til kun 10,-kr. og jeg har brugt 2 nøgler af 50g.

Det er også blevet til en halsedisse, som jeg har strikket på p. nr. 8 i strømpegarn og mohair en tråd af hver.

Jeg skal til formiddages kaffe hos min nabo i morgen, og så ville jeg lige have en lille ting med til hende. Hun er utrolig meget i sin have, så jeg ville mene at den lige kunne bruges.

Posted by Picasa

15 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, hvor har du fået noget produceret, Helle :-) Din tunika ser rigtig lækker ud, måske vi får den at se i januar?
Jeg kan også godt forstå, du faldt for "dødningehovederne", det er altså en sej drengehue :-)

Gitte sagde ...

Hej Helle. Hvor er du da kreativ. Din tunika er superflot, og jeg var lige ved at tro at det var Sørens hue der lå der ;-)

Jane sagde ...

Sikke mange flotte ting du har strikket. Jeg er meget imponeret over at du har strikket din tunika i sort garn. kombinationen sort garn og mørke aftener er ikke god til mig ihvertfald.

Irene sagde ...

Sikke fine ting du har fået lavet.Tunikaen er blevet superflot og pirathuen er så sød:-)

Fru Rønne sagde ...

Hold da op - Den tunika er fin - sikke et arbejde. Kan godt forstå, hvis du er stolt af den. Det har du bestemt grund til!

Fru Kahr sagde ...

Du har da haft travlt her i den sidste tid!

Tunikaen er rigtig flot.
Jeg overvejer også at kaste mig over en pirathue.

Lea sagde ...

Sikke så flitig du er med pindene, det er nogle flotte ting du har lavet. God julemåned til jer alle.

Unknown sagde ...

En fantastisk flot tunika. Er den selvkomponeret eller efter opskrift? Det er vel nok en heldig nabo du har.

Pernille sagde ...

Sikke fine (og mange!) ting du har fået af pindende, jeg er især vild med din tunika. Jeg har længe kigget på den, og din giver bestemt lyst til selv at gå igang.

Tine sagde ...

Sikke travlt du har haft.
En dejlig tunike. Er den ikke den du lavede, med de røde knapper?
Den har en rigtig god facon.

Og pirathuen er da bare for sej!!

Helle : sagde ...

Lene jeg skal forsøge at have den på til næste strik-en.

Gitte ja de ligner jo godt nok hinanden, hvordan kan det da gå til ?? ;-)

Jane jeg har mest strikket på den om dagen, har ikke kunnet se så meget om aftenen. Jeg har desværre grå stær, så alting er lidt
utydeligt for mig. Jeg tager bare tiden til det.

Tak skal du have Irene.

Fru Rønne velkommen på bloggen, det er dejligt med en hilsen :-)

Fru Kahr den hue er super sjov at lave, men jeg kunne mærke at det var længe siden jeg havde strikket med 2 farver. Jeg forsøgte at væve trådene på bagsiden.

Hej Lea ;-) ja der har været lidt gang i den, tunikaen har været færdig de sidste par uger, men jeg skulle jo lige have knapper i den inden jeg viste den.

Liberta alias Pia, velkommen til dig også. Jeg har strikket den efter en opskrift fra Hendes verden, har lavet lidt om på den. Den hedder faktisk Femenin blonder, men jeg er ikke så meget til de hæklede kanter.

Puttenings, når først man har strikket bærestykket er det jo faktisk bare glatstrik resten af vejen. Det er lige til TV eller en lydbog !

Tak Tine, det er samme mønster som den med de røde knapper, har godt nok skiftet dem ud med nogle grønne som passede lidt bedre.

Made By Dorthe sagde ...

Nøj hvor er din tunika blevet flot, alt det glatstrik på pind 3, må have været nemt tv/snakke strik ;-)
Og den hue med dødningehovederne er da bare så se, den bliver din nevø helt vild med.
Du laver rigtig mange flotte ting, hyggeligt at kikke med :-)

Helle : sagde ...

Tak Dorthe og velkommen på bloggen ;-)

Anonym sagde ...

Hej.
Skøn kjole du har lavet.
jeg har søgt opskriften i Hendes Verden, kan ikke finde den, ved du hvilket nummer den er i?
Hilsen
Mona

Helle : sagde ...

Hej Mona det er fra det hæfte som var med Hendes verden nr. 13 og selve opskriften hedder feminin blonder, jeg har bare lavet den lidt om.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails