02 august 2009

Strikker strømper

Jeg er blevet færdig med et par sokker, strikket i Geilsk luxus garn. Det er bare så fantasktisk blødt og skønt at have på. Skaftet er strikket efter opskriften på livstykkesokker og hælen er strikket efter en tysk opskrift som kan findes her. Det er nok en hæl jeg vil bruge fremover da den er super nem og man skal ikke sidde og måle hele tiden.

001

Den magiske loop bliver brugt flittigt hos mig og jeg har lige kastet mig ud i strikke 2 strømper af gangen og fra tåen og op, en opskrift som Lise har lavet . Så kan man jo få brugt alle sine rester uden at tænke på om der er  nok til den anden strømpe :-)

10 kommentarer:

Gitte sagde ...

Super lækre strømper du har strikket. Jeg er også ret lun på strømperne fra Geilsk.

Jeg bliver da helt vildt imponeret over at du strikker 2 par og så via magic loop. Håber virkelig at du kommer den 15., for det bliver du altså nødt til at undervise i ;-) Jeg tager strømpegarn og pinde med!!!

Gitte sagde ...

Mener selvfølgelig 2 stk. -ikke 2 par. 4 strømper på pindene er nok alligevel for meget...........

Fríða sagde ...

flotte strömper, og god idé med de 2 ad gangen, netop til resterne. og hvor er han altså kær, ham Jonas.
kh.fra Island
Frida

Strikkeheksen sagde ...

Smart at strikke begge to på én gang, ville ønske jeg havde gjort det samme med de herresokker, jeg har på pindene, for den første er strikket efter hovedet og jeg kan ikke lige sådan helt huske, hvad jeg har gjort og må sidde og tælle mig frem ;-)

De geilske strømper ser rigtigt dejlige ud :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Har en bog om magic loop, men har ikke prövet dem endnu. skulle dog gerne som tidligere sagt forsöge mig på det eftersom man så kan få brugt alle rester!

Helle : sagde ...

Tak Gitte, jeg skal nok forsøge at lære dig det den 15. august, det er faktisk ret nemt når man lige har fundet fidusen.

Tak frida, han er jo farmors dreng ;-)

Lene det er jo nemlig det man tit får gjort, og jeg er ikke så god til at få skrevet ned hvad jeg laver, men jo at det kan jeg nemt huske hm hm !

Sft du må i gang med den bog :-)

Helle sagde ...

2 strømper på en gang har jeg stadig tilgode, det må blive næste udfordring. De hvide strømper er rigtig flotte

May Anna sagde ...

Så fine strømper, og så hele to på en gang, det er da smart. Jeg kommer nok ikke til at strikke sokker mere, det gør avs i hænderne, men hæklenålen er fundet frem. Her indbyder vejret til nørkleri, det regner.
Ha´en god aften.

Fru Kahr sagde ...

Uha, det ser avanceret ud med to par strømper på en gang.
Gid jeg havde gjort det i foråret - for nu sidder jeg med én færdig strømpe og kan ikke rigtig få hul på den sidste, fordi jeg har glemt mønstret.

Tine sagde ...

De der Geilsk strømper har jeg også et godt øje til.
De er en rigtig fin model.

God ide at strikke 2 på en gang.
Det skal jeg vist også prøve engang. Jeg er jo også vild med magic loop :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails