03 januar 2010

De sidste projecter

Inden jul blev der lige lavet et par små ting, Louise skulle jo lige have et nyt sæt nattøj til hendes “Kaninus” ;-)

007

Det har faktisk været ret sjovt at lave det lille sæt, ikke fordi opskriften passede for det gjorde de overhovedet ikke, så der var noget hovedregning med der i. Det er en rest strømpegarn der er brugt, og knapperne er fra den store kasse med gamle knapper.

008 Opskriften viste egentlig at det var lange bukser, men der er jo nok forskel på kanin-ben ;-)

037

Jeg nåede lige til sidst at få strikket en halsedisse til min søn, det er jo med at slå til når endelig der er noget de gerne vil have. Det var så dejligt at give ham noget som han blev glad for.

Billedet har han selv taget, for jeg nåede det ikke inden indpakningen :-)

Opskriften er ud af hovedet, men den kræver jo heller ikke det store. Den går kun 12 cm ned på ryggen, for at den ikke er for irriterende at gå med. Halsen er lavet godt lang så den varmer godt, selv om han ikke vil have den i uld ( det krasser ) som han siger. Så den er lavet i acrylgarn, ikke noget jeg ellers er tilhænger af, så det var noget garn som skulle købes hjem til formålet.

PICT0006

13 kommentarer:

Birthe sagde ...

Nøj , hvor er det bare sødt det tøj til Ninus, det kan vist kun vække glæde hos en lille pige :-)

Pia sagde ...

Nu kan kaninus vist sove godt sammen med sin menneskemor. Det er et rigtig fint sæt. God halsedisse til sønnike.

Strikkeheksen sagde ...

Det sæt ville helt garanteret også være perfekt til den kanin, jeg kender, der hedder Perle - meget sødt og feminint må jeg sige ;-)

Det er klart, at vi bare strikker løs, når vores sønner endelig beder om strik - jeg skal i gang med en Frost til min ældste, men også en veste-ting til min yngste som han selv har bestilt - dét er jo store sager :-)
Håber vi ses til strik-in, hvis vi altså ikke ses den 10.

Kisser sagde ...

Hvor er det bare nuser det lille sæt.
Har du prøvet at narre din søn med lidt lækker merino? Sådan en halsedisse er dejlig - jeg er ved at lave en til mig selv.
Ha en god søndag aften

Irene sagde ...

Sødt sæt til Build-a-bear-dyrene:-)
Rigtig godt nytår til dig og din familie - glæder mig til vi ses i det nye år.

Samtal från min trädgård sagde ...

Det var virklig södt. Har også fået nogle opskrifter med til dukker og lignende fra Hendes Verden, når jeg var hjemme i julen.
Ha' det godt.

Berit sagde ...

Godt nytår, Helle. Fint sæt til kaninen. Hos mig er det mest sokker der bliver efterspurgt, og der holder jeg lige pause. Men med den kulde, der er udenfor skal jeg vist i gang inden længe. Vi ses snart, håber jeg.

Unknown sagde ...

Et riktig sødt sett.
Disse halsene er uunværlige nå når det er så kaldt. :-))

Tine sagde ...

Hvor er det bare et fint sæt.
Kan godt forstå kaninen ser tilfreds ud :-)

May Anna sagde ...

Kaninus er blevet rigtig fin. Det er et flot sæt, du har strikket til den.
En halsedisse er en god løsning i denne kulde, og man slipper for et halstørklæde, som hænger og dasker.
Jeg kender godt det der med udtrykket, at uld kradser. Noah mit mellemste barnebarn nægtede at gå med hjemmestrikket sokker, for de kradsede, sagde han. En bidekold dag, hvor han besøgte mig, lokkede jeg ham i et par sokker, og siden har han elsket hjemmestrikket sokker. Forrige år spurgte han endda, om jeg ville strikke en tynd bluse til ham, men den måtte ikke kradse.
Han fik en bluse i Opal, som også passer ham denne vinter. Blusen blev noget af det sidste strikketøj fra mine hænder.

Tina Liel sagde ...

Sikke nofle flotte ting du laver. Spdan en halsedisse må være brugbar disse dage og sættet er noget af det yndigste. En god uge til dig! KNUS

Gitte sagde ...

Det er da yndigt - det kaninsæt ;-) Hold da op for en heldig kanin.

Anonym sagde ...

Nu ved jeg hvad jeg skal strikke til mine niecer...eller måske snarere deres kaninusser :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails