27 november 2013

Ottekantet Poncho

Så kom ponchoen af pindene, designeren er Lene Trojel Berthelsen og jeg tror at den bliver rigtig skøn at have på.

Der skulle have været en stor krave på som skulle ligge ud over skulderen og ned foran, men jeg valgte at strikke en dobbelt halskant i stedet for. Jeg går næsten altid med et tørklæde i halsen så jeg tror at den store krave ville fylde for meget.


Jeg købte kittet på en messe ( øh kan ikke lige huske hvilken en det var ) hos Uldbutikken i Haderup, og da jeg troede at jeg kom til at mangle garn sendte de det bare og vedlage bare lige et girokort, sådan det kalder jeg service.


Ponchoen er strikket i Grønhøj Superwash Kamgarn, på pind nr. 4,5 Knapperne er fra min  knapkassen og jeg troer  at de er helt tilbage fra min mormors knapper, hun samlede nemlig også på knapper og det gjorde min mor også, og nu er de alle hos mig. 


For lige at holde den sammen ved ærmet, er der syet en knap fast.

Den var lidt stor at sidde med tilsidst, men den lunede godt om benene til tv'et om aftenen !


18 kommentarer:

fru westerskov sagde ...

Den er fantastisk flot og meget elegant. Flot med den hals.

Merete sagde ...

Hvor er den fin og elegant. Jeg synes du har fået lavet halskanten rigtig flot

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den flot :-) den er lige til at putte i.

Susan sagde ...

Det er en fantastisk flot model. Måske skulle jeg også overgive mig til poncho-er - det har ellers ikke været på min ønskeliste ind til nu.

Kludemutter sagde ...

Den ser skøn ud ;)

Citronmoster sagde ...

Hvor er den elegant. Den er straks kommet på min ønskeliste :)

Lea sagde ...

Flot og lækker farve.

Lydert sagde ...

Wauw, den er jeg da helt vild med

dqpage sagde ...

Hvor er det bare en smuk - og meget klassisk - model.

Fru Knudsen sagde ...

Den blev da så flot/elegant, fik desværre ikke kigget så meget på den
i tirsdags, du tager den forhåbentligt på en anden gang

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Den er blevet så flot og fine knapper du har fundet i gemmerne :)
- og den er rigtig fin til dig, nu har jeg jo været så heldig at se den på dig :)

Mette G. sagde ...

For syv Søren da, hvor er den flot. Og din "halsløsning" er da lige i øjet. Uha den er lækker.

Jeg forsøgte engang at bestille hos dem pr. telefon, men efter flere opringninger og ni uger opgav jeg. Det kan da godt være, at jeg skulle prøve at ringe til dem igen.

Ketty sagde ...

Hvor er den flot - den kunne godt lokkes på pindene hos mig :-)

Strikkeglæde sagde ...

Den er flot, ser ud til at have en god pasform.

annelises kreativiteter sagde ...

Superflot poncho. Det bliver da et hit

Unknown sagde ...

Hej ved du om man man få mønstret andre steder? da Uldbutikken desværre ikke sender med posten sælger kun på messer og jeg deltager ikke i messer,

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Den er bare så skøn. Dejlig med plads.
Er nødt til at besøge en messe for at få fat i mønsteret.
Er sikker på du vil slide den op.......
/annie

Lene sagde ...

Hvor er den bare fin :-) Jeg er lige startet på den og er fristet til at undlade den store krave. Hvordan har du lavet din halskant?
Mvh Lene

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails