15 februar 2014

Dukken Fie

Så er der blevet en Ufo mere færdig !

Det er dukken (Fie) fra Arne og Carlos Håndarbejde i haven, dukkerne i den bog er ikke så lange som i den første af deres bøger.

Her kan i se hende i hendes kjole !


Og her med trøje som er strikket med rigtig raglan, det er noget småt noget at side med. Dukken er strikket i Dale Lerke og tøjet er nogle uldrester, knapperne er fra en håndarbejdsmesse for lang tid siden.


Fie skal leges med når børnebørne kommer på besøg, så jeg må jo nok hellere strikke noget mere tøj på et tidspunkt.

Hav en dejlig aften og tak for alle de fine kommentar til Ole's trøje !


13 kommentarer:

Unknown sagde ...

Så nydelig. Jeg sitter og strikker på dukker selv. Men det er fra en bok jeg fikk av min bestemor. :-))

Berit sagde ...

Hvor er hun bare sød!

Merete sagde ...

Åh hvor er hun fin. Jeg kan godt lide at benene ikke er så lange

Fru Knudsen sagde ...

Hold da op hvor er hun fin! Kommer hun med i café på tirsdag?

Emmy sagde ...

Fin dukke, man bliver helt glad af at se på hende;)

dqpage sagde ...

Hvor er den dukke da bare herlig.
Den er nok lidt bedre i proportionerne end de lange fra bogen om strikkedukker (som jeg sel har strikket et par stykker af).

Lydert sagde ...

Sikke da en skøn dukke, hun skal nok gøre lykke

Strikkeheksen sagde ...

Nej, hvor er hun fin, Helle - sikke flot, du har fået broderet hendes øjne :-) Superflot garderobe, hun allerede har :-)

Quiltepigen sagde ...

Hun er da bare sød.

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Hun er blevet fin og du skal da helt sikkert lave mere tøj :)
Håber på at se både Fie og dig på tirsdag :)

Fru Kahr sagde ...

Sikke en fin dukke, og hold da op, hvor er det en lækker sag, du har lavet til Ole.

mordorte sagde ...

Hvor er hun sød. Jeg har slet ikke prøvet at strikke nogle af deres dukker, men kan godt ind imellem blive fristet til det. Måske en gang.
Det er altid dejligt at få nogle af sine ufoer færdig. Jeg er også lige blevet færdig med et par stykker b.la. en trøje der er alt for stor. ØV

Helle sagde ...

Fie er jo virkelig flott! Jeg kan nesten garantere at hun blir populær. Har selv strikket flere av disse dekkene, og det morsomme er at de alle får sin egen personlighet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails