24 februar 2011

Fiona’s top og Pimpelliese

Jeg skal en af dagen på besøg hos en ung pige i vores opgang, og ville lige have ting med til hendes lille pige som er blevet 1 år i januar. Jeg havde 100g grå Alpaca garn fra Drops liggende så der kunne jo blive til en lille blød Fiona, jeg har strikket den på p. nr. 3 .

011

Her set bag fra, jeg valgte at undlade striberne i bærestykket, så man bedre kan sætte forskellige mønstrede bluser under.

014

Jeg er også blevet færdig med mit Pimpelleise tørklæde

Mangler bare lige at vaske det, men må tilstå at det allerede har varmet min hals et par gang.

Det er strikket i Regia strømpegarn på p. nr 3 og bliver nok heller ikke det sidste der er lavet.

001

Der er også blevet strikket strømper i efter den store størrelse, de skal bruges som gave.

Strikket fra tåen og op og 2 på en gang, det er bare så fedt at man ikke skal igang med nr. 2 når den første er strikket.

Ups de mangler faktisk også at blive vasket kan jeg se ! Smiley

004

15 kommentarer:

Unknown sagde ...

Den lille barnekjolen var søt.
Sjalet var flot i fargene. Høres flott ut å strikke to sokker samtidig. :))

Merete sagde ...

sikke nogen fine ting du har lavet. Jeg er vild med dit tørklæde.

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Det er nogle rigtig søde ting du har strikket

Jannickes Hjemmekos sagde ...

Så flink du er, Helle. Kjolen var riktig yndig og sjalet tror jeg er veldig deg, med det mener jeg at det passer deg utmerket. Jeg har strikket en hundegenser de siste dagene, den ble fin - håper bare den passer til hunden som skal ha den. Ønsker deg en fin helg. Klem fra meg

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det er bare nogle flotte ting du har lavet..

Lea sagde ...

Sikke fine ting du altid strikker, og dejlig gave at skulle modtage.
Det er også lækkere sager du vælger til dig selv.

Pia sagde ...

Den unge mor kan allerede godt glæde sig på sit barns vegne, for kjolen er bare så sød. Dit Pimpelliese er også flot, smukke farver.

nynne sagde ...

Rigtig sød fiona - god ide at undlade striberne.
Tørklædet er dejligt - rigtig forårsgrøn
Rigtig god weekend

Kludemutter sagde ...

Der er der er heldig ;)
Fin kjole.

Tørklædet er super fint, i dejlige farver.

så flittig du er.

Yt.

Benthe sagde ...

Hvor er det bare nogle smukke ting du har lavet Helle.
Dit Pimpelleise har en rigtig flot farve.

mordorte sagde ...

Flotte ting du har fået af pindene. Jeg tror da at strikke pausen er gået over, med det du får lavet.

May Anna sagde ...

Skønne ting, at du har strikket. Pragtfulde farver i tørklædet, det er meget smukt

Lykke sagde ...

Åh, man fornemmer virkelig blødheden i den Fiona, så skøn! - og rigtig god ide at gøre den ensfarvet!

Strikkeheksen sagde ...

Sikke en skøn, lille Fiona - det er da en flot gave at give :-)

Pimpellise er også bare fint i det skønne Regia - jeg elsker de lange smukke farveskift, der er i det garn :-)

Berit sagde ...

En fin udgave af Fiona, du har fået lavet!

Tørklædet er rigtig flot med smukke farveskift.

Synes ikke rigtig, jeg kan få det til at glide med to strømper på én gang, så jeg fortsætter på strømpepindene.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails